tjock/smal

Hur många skulle säga åt en överviktig som sträcker sig efter en kaka ”Ska du verkligen ta en kaka till, du som är så tjock” ? Men ingen tvekar att säga: Du som är så smal, ta en kaka till – du behöver lägga på dig.

Eller att någon slänger ur sig "GUD vad smal du är! äter du inget? "är du sjuk?" "du måste äta mer"
Skulle ni gå fra till en överviktig och säga samma sak? Som typ "gud vad fet du är, äter du hela dagarna eller?"

De är så jävla fel om man verkligen tänker efter.. Själv brukar jag säga till till få av mina polare som är alldelles för smala att ''du ska äta mer'' osv, Men de kan ju kännas lika mycke som att man säger till ett fetto ''du måste äta lite mindre'' Men de är ju bara taskigt? Vissa kanske inte tänker på de men de finns faktist dom som inte kan gå upp i vikt. eller vad säger ni läsare?


Kommentarer
Postat av: Nathalie

alla säger till mig: ät mer,du är ändå så smal!

och ja det är ju egentligen lika taskigt som att säga till nån att den är tjock.

<3

2010-04-11 @ 15:21:28
URL: http://theoneandonlynattie.blogg.se/
Postat av: emilia

du har så jävla rätt julia <333

2010-04-11 @ 15:28:27
Postat av: Anonym

det stämmer så mkt, jag är smal och et e jätte svårt för mig att gå upp i vikt..

2010-04-11 @ 20:50:27
Postat av: Anonym

jag är såhär smal och alla mina kompisar säger att jag ska äta mer att jag är underviktig m.m fast jag väger precis så mkt som jag ska göra men dom klagar ändå.. Skit jobbigt! ;(

2010-04-14 @ 19:59:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback